vrijdag 21 december 2007

Laos / Pak Beng / Luang Prabang







S' ochtends vroeg naar de grensovergang toe van Thailand - Laos. Vanuit Chiang Khong in een klein bootje naar Huay Xai. Waar de paspoort controle was. Daar met een taxi naar de slowboat gebracht. Voor dat we op de slowboat gingen hebben we nog geld gewisseld. En kan me nu een echt een miljonair noemen!! De munt eenheid die ze hier gebruiken is de "kip" ! Helaas toen ik geld wou wisselen was er nog alleen maar klein geld over. En kan je vertellen dat paste niet in mijn portemonée. Het stapeltje bankbiljette was zeker wel 20 cm!!!!

Na 7uur varen over de Mekong River, komen we aan op Pak Beng. En dan is het rennen voor een guesthouse. Om 22:00 gaan de lichten uit!! En dan kan je alles met je zaklantaarn gaan doen. Dus dan zit er niks anders op om dan maar optijd naar bed te gaan!

De volgende dag weer 7 uur op de slowboat. Dan ga je je billen wel voelen!!! Nu richting Luang Prabang. Hier mijn eerste ervaring met een banana shake die ik inplaats van een bekertje in een zakje kreeg.

De eerste dag hier zijn we vroeg opgestaan om 05:45 . Zodat we de monikken konden zien opweg naar hun tempel. Onderweg zaten verschillende burgers op de grond, om de monikken van eten te voorzien. Aangezien ze niet mogen werken en ze zijn afhankelijk van hun giften.

Op de slowboat zoveel mensen leren kennen dat we met een leuke groep naar de Pak Ou Caves zijn geweest. Hier vind je in de grotten honderden buddha's.

Onderweg gestopt in een Wiskey en papier village. In de flessen wiskey die je kon kopen zaten slangen en scorpioenen!!

Geluncht bij de waterval Tat Kuang Si.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hey Yvet, lijkt me weer erg spannend allemaal!!! Lachen, je miljonair voelen . Heb nu ook lekker vrij, wens je gezellige kerstdagen! Wat ga je allemaal doen? Nou mail je ook nog even uitgebreid. Kus