dinsdag 18 december 2007

Chiang Rai / Myanmar (Burma)




De bus rit naar Chiang Rai was zeker geen saaie rit. Ik had het idee dat we elk moment uit de bocht konden vliegen en op de achterste rij hobbelde we flink op en neer. Daar zaten we naast een papagaai die een passagier had meegenomen. Na 2,5h begaf de bus het, dat verbaasde me ook niks. Na een uur konden we weer verder rijden.

In deze omgeving hebben we verschillende stammen bezocht oa; Yao, Akha, Lano, Padong (de long necks) en in Doi moe Salong een Chineese gemeenschap. Onderweg een stop gemaakt bij een thee en ananas plantage.

De volgende dag zijn we naar de monkey/ fish cave geweest. En de grens overgestoken naar Burma!!! Weer een stempeltje erbij!! En Shoppen maar...!!! Ik kon het niet laten maar hier is alles nog VEEL goedkoper. Dvd's voor 50 cent!! Ik moet me hier echt inhouden want anders moet ik alles weer mee slepen!! :-(

Deze hoek word ook wel de Golden Triangle genoemd. Vanwege de opium handel van vroeger. Natuurlijk ook het opium musea bezocht. Hier heb je ook het drie landen punt van Thailand, Laos en Burma. Schitterende omgeving.

De witte tempel, de Wat Rong Khun, komt net uit een sprookjes boek.

Morgen naar Laos toe!!!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Yv, wat een rotleven heb je toch. Wij staan op het punt naar de canarische weilanden af te reizen. Boet moet 4,5 uur op zijn billen blijven zitten, wat op zich een interessanter fenomeen zal zijn dan de duinpartijen van het playa d'Ingles. Het vriest thuis dus elke graden boven nul is al een feestje voor ons. Bij deze een onwijs relaxte kerst en een mooi oud en nieuw feessie en dat we je maar weer gezond en wel en vol grote verhalen straks in 2008 mogen terugzien. Ciao Chantal, Peter en Boetje.

Anoniem zei

Hola preciosa!

Wat een thrill van een dag heb je gehad met de off-road.. en bijna off-boat avonturen. Had ik ook graag bij willen zijn. Ik heb net weer met plezier je nieuwste verhalen gelezen. Ik hoop dat je leuke mensen ontmoet in Laos met wie je de kerstdagen gaat vieren, alhoewel je het daar wrschnlk toch niet zo intens meemaakt. Ik heb iig nooit echt dat kerstgevoel te pakken als ik in warme landen de kerstdagen doorbreng. En nu hebben we ook geen boom gezet, maar de straatverlichting geeft een heel mooi kerstplaatje en daar geniet ik dus van. Het is ECHT koud in NL. De kroegjes zijn gelukkig lekker warm. Daaaggg!!