zaterdag 15 december 2007

Chiang Mai







Vanuit dit plaatsje worden veel avontuurlijke activiteiten georganiseerd in de natuur.

Dus ik kon zeker niet achter blijven.
Veel stof gehapt tijdens de jeepsafari. Waar we uiteindelijk uitkwamen bij een rivier om daar vanaf te raften!! Niet normaal wat een stroming, golfslag en rotspartijen. Gelukkig goede instructies gehad. We werden vooral gecommandeerd door de captain met; all to the left/ right, sitdown, back, forwards and backwards. Heel veel lol onderweg maar best eng. Ben bijna uit de boot gelanceerd, gelukkig heeft iemand mij aan mijn zwemvestje binnen boord kunnen houden. Heb er alleen waarschijnlijk een gekneusde teen aan overgehouden. We zaten met zijn vieren in een bootje.

Later die dag op een Qwat verder gegaan onderleiding van een gids. Na 30m haakte er al iemand van mijn groep af. Uiteindelijk was ik alleen met de gids op pad gegaan. Onderweg een tempel, een dam , een waterval zonder water en zijn huis bezocht.

De volgende dag een Thaise olie massage cursus gevolgd. En mijn eerste ervaring met een Tuk-Tuk.

Mocht je je nou afvragen; hoe duur is het hier nu???
Je kan het zo duur maken als je zelf wilt.
Mijn goedkoopste overnachting heb ik gehad voor 1,50 euro , duurste 12 euro!!!
Roti paincake banana 50 cent! Banana milk shake 50 cent. Mijn twee favoriete!!
Een bus reis van 12uur, 8 euro!!!

Geweldig land!!!



1 opmerking:

Manouk zei

Echt lachen hè dat raften en rijden met een qwat. Je hebt hetzelfde als ons toen gedaan. Super leuk vonden wij het! Echt een hele heftige rivier en ik was blij dat ik er heelhuids ben uitgekomen toen. Jammer dat je Sukhothai en Pai hebt overgeslagen, maar nu op weg naar Laos. Dit is helemaal een paradijs! Je kan Luang Prabang echt super leuk vinden. Hier kan je weer shoppen, shoppen, shoppen! Leg wel een hotel vast, want het is erg druk hier met de feestdagen! Have fun dikke kussss