donderdag 6 december 2007

Bangkok








Na een turbulente trein nacht, waar ik totaal geen oog heb dicht gedaan aangekomen in Bkk om 5h sochtends. De bedden werden om 19:00 al opgemaakt maar aangezien ik het bovenste bed had, had ik ook geen andere keus om maar alvast maar te gaan liggen.
In BKK gelijk de bus gepakt naar Banglamphu vlak bij de Th Khao San Road. Op dit tijdstip veel dronken toeristen die een Thias meisje oppikken. Na een paar uur gezocht te hebben naar een guesthouse en een betaalbare ben ik in Merry V guesthouse terecht gekomen.

De 5e dec. was het de Kings birthday. Dat werd hier groots gevierd. Iedereen heeft een geel of rose t-shirt aan. En als de king langs komt gaat iedereen op de grond zitten. Het leek wel of het hele land naar de hoofdstad was gekomen. Verschillende festivals in de stad, maar voor de toerist onbegrijpbaar. Savonds was er een parade en vuurwerk.

Verder ben ik naar de liggende Budha , Wat Pho, geweest. Wat Arun met zijn invloeden van het Kmer tijdperk. De wat phra kaew tempels, super indruk wekkend. Maar helaas was de Grand Palace gesloten wegens de Kings birthday. Die zal ik dan ook nog op het einde van mijn reis bezoeken. Geshopt op Siam square. De boot en de skytrain gepakt om zo de stad te bewonderen. En naar een Floating Market. Dit houdt in: een markt op het water waar ik zelf ook in een Long tail boot zat.

Geen opmerkingen: